Kära kunder – med anledning av Covid-19
Det är utmanande tider för hela världen med coronaviruset som har påverkat vår vardag stort. Vi måste ta hand om varandra under denna tid och vi har alla ett ansvar för att minska risken för smittspridning. Vi värnar om våra kunders, medarbetares och anhörigas hälsa. Vi gör vårt yttersta för att minimera eventuell smittspridning och följer självklart direktiven från Folkhälsomyndigheten.
Våra anläggningar fortsätter att hålla ordinarie öppettider för att erbjuda dig mobilitet. Vi vill göra det vi kan för att samhället ska fungera då våra verkstäder bland annat bidrar till att upprätthålla viktiga transporttjänster.
Som kund kan du vara helt säker på att vi och våra verkstäder har vidtagit åtgärder för att minska smittrisken och behov av fysisk kontakt på anläggningarna.
Några av dessa åtgärder är:
- Vi nyser och hostar i armvecket.
- Handsprit finns utplacerat i kundmottagningar och bilhallar.
- Anställda som kan ha varit utsatta för smittrisk, eller har symtom som kan tyda på smitta, är inte på arbetsplatsen.
- Vi uppmanar våra kunder att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer vad gäller Covid-19.
- Vi erbjuder hämta-lämna-service vid verkstadsarbeten.
- På våra anläggningar finner ni nyckelinkast som ni kan lämna nycklarna i vid verkstadsbesök etc. Märk gärna nyckeln med reg.nr!
Digitala tjänster
Om du önskar minska den fysiska kontakten så når du enkelt våra säljare och kundmottagare på mail, telefon eller chatt.
De flesta av våra tjänster går dessutom att boka online så som:
Verkstad & Skadeverkstad
- Servicebokning online
- Prisförfrågan/bokning av övriga verkstadsarbeten & hjulskifte
- Förfrågan tidsbokning Skadeverkstad
Bilförsäljning
- Privatleasing online
- Business Lease online
- Boka provkörning
Tillbehör & reservdelar
- Volkswagen tillbehörsshop
- Audi tillbehörsshop
- SEAT tillbehörsshop
- SKODA tillbehörsshop
- Volkswagen Transportbilar tillbehörsshop
Vi ber dig att avboka ett besök hos oss om du har symtom eller misstanke om smittrisk. Vi är självklart flexibla när det gäller ändring av tid för service och leverans av bil.
Frågor & svar
Här kommer svar på några av de vanligaste frågeställningarna just nu:
Jag har beställt en bil, påverkar detta produktionen eller leveransen av min bil?
Ta kontakt med din säljare så ser de över status för din beställning. De kan anpassa leveranser av bilar och är flexibla för att lösa situationer med hemmakarantän eller annat som gör det praktiskt svårt att genomföra som först planerat.
Jag har beställt tid på verkstaden – men har inte möjlighet den tid som är bestämd. Vad gör jag?
Ring, skicka mail eller kontakta oss i chatten så följer vi upp och ger förslag på hur detta kan lösas så flexibelt och bra som möjligt.
Jag har svårt att betala min finansfaktura med anledning av rådande samhällssituation. Vad kan jag göra?
Kontakta kundservice på https://www.vwfs.se/kundservice/ så undersöker de möjligheterna att hjälpa dig som är drabbad kund.
Ta hand om dig själv och människorna omkring dig – och tveka inte att kontakta oss för hjälp kring din bil.