Mikael Staaf

Mikael Staaf – Servicechef

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

I mitt arbete har jag ansvaret för att följa upp och optimera driften på anläggningen i Skövde.
Personalen är fördelad på allmänverkstad, skadeverkstad, bilrekond, reservdelar samt servicerådgivning och administration.
Vardagen består till stor del i att följa upp tekniska och ekonomiska processer, kundnöjdhet, ha dialog med varumärkena samt utveckla, coacha och engagera mina medarbetare. Konkret kan man säga att vardagen handlar mycket om mail, telefon, samtal med medarbetare, kunddialog och uppföljning samt rapportering i flertalet verksamhetssystem.

Vad tycker du kännetecknar en bra ledare?

En bra ledare styr sin verksamhet efter kundens behov idag och i framtiden. Hen har förstått och utgår från att personalen är den främsta resursen, skapar en vardag där laginsatsen kommer i främsta ledet och att alla medarbetare tydligt vet vad som förväntas. Men givetvis måste grundstenar som engagemang, lyhördhet, beslutsamhet, tydlighet, lugn, kontinuitet och förmågan att inspirera och ge energi till målet vara på plats.

Vad gör att du trivs på Toveks Bil?

Tjänsten är utmanande, det går inte en dag utan att jag lär mig något nytt och vi har hög förbättringstakt mot framtidens elektrifierade bilpark.
Jag har frihet att vara mig själv i ledarskapet och känner naturligt starkt för vår värdegrund, sen trivs jag med att arbeta i en koncern som är familjeägd och vi har mycket utvecklande kontakt mellan verksamhetsorterna.


Upptäck fler tjänster hos oss:
Försäljningschef  •  Rekondare •  Reservdelsman  •  Servicerådgivare  •  Ekonomi  •  Controller