Servicerådgivare

Rosita Karlsson – Servicerådgivare

Hur ser en vanlig dag ut för dig?

En vanlig dag för mig som servicerådgivare börjar med att först ta emot kunder som ska lämna in sina bilar för reparation/service. Under dagen tar man emot samtal, mejl och kunder över disk som behöver hjälp / information om sina bilar. Man bokar in, planerar och räknar på jobb. Mot slutet på dagen ska bilarna lämnas ut, då får man gå igenom arbetsordern tillsammans med kunden och informerar om vad som gjorts och kontrollerats.

Vad kännetecknar en bra servicerådgivare?

En bra servicerådgivare tycker jag först och främst ska vara positiv och glad och ha koll på hur man ger bra service till sina kunder. Man ska vara bra på att  läsa av människor och flexibel för att kunna hantera olika situationer. Det underlättar om man har någorlunda koll på hur bilar fungerar, eller i alla fall har ett intresse att lära sig.

Vad gör att du trivs på Toveks Bil?

Toveks Bil i Falkenberg är en väldigt bra arbetsplats där vi hjälps åt och har roligt tillsammans. Arbetet är varierande och ingen dag är den andra lik.


Upptäck fler tjänster hos oss:
BilförsäljareMärkeschef •  Rekondare •  Servicechef  •  Ekonomi  •  Controller